Newsletter WNP
WNP Newsletter popołudniowy portalu WNP.PL
Środa, 22 października 2025
Zobacz w przeglądarce
O tym się mówi
Szokujące dane dotyczące wydatków LOT-u. Chodzi tylko o dwie pozycje
Szokujące dane dotyczące wydatków LOT-u. Chodzi tylko o dwie pozycje
W mało którym biznesie spełnianie wymogów regulacyjnych oznacza dla firmy utratę większości zysku. Obligatoryjne tankowanie nowego paliwa i opłaty związane z emisjami będą kosztowały PLL LOT 350 mln złotych w tym roku i oznacza to, że pomimo blisko 11 mld zł szacowanego w 2025 obrotu, w kasie spółki z rocznego zarobku zostanie niewiele.
O tym się mówi
Elektrownie węglowe zostają na dłużej? "Nie ma bezpiecznej alternatywy"
Elektrownie węglowe zostają na dłużej? "Nie ma bezpiecznej alternatywy"
- Nie budujemy nowych elektrowni węglowych, czy kopalni węgla, ale spokojnie moglibyśmy kontynuować eksploatację tych elektrowni, które efektywnie jeszcze można wykorzystać w systemie aż do kresu ich funkcjonowania technicznego. I tak to powinniśmy zrobić, dlatego że nie ma w tej chwili jeszcze bezpiecznej alternatywy - powiedział w rozmowie z WNP Marek Lelątko, wiceprezes Enei ds. finansowych.
O tym się mówi
JSW nie dostanie zwrotu 1,6 miliarda złotych? Minister finansów rozwiewa nadzieje, kurs zanurkował
JSW nie dostanie zwrotu 1,6 miliarda złotych? Minister finansów rozwiewa nadzieje, kurs zanurkował
Nie ma możliwości zwrotu składki solidarnościowej dla JSW - poinformował minister finansów i gospodarki Andrzej Domański. Górnicza spółka stara się o zwrot 1,6 miliarda złotych.
Największy kanadyjski koncern górniczy poprawił wyniki. Przygotowuje się do gigantycznej fuzji
Przemysł
Największy kanadyjski koncern górniczy poprawił wyniki. Przygotowuje się do gigantycznej fuzji
Polski konsument trzyma się mocno, ale miało być lepiej
Rynki
Polski konsument trzyma się mocno, ale miało być lepiej
W Polsce przybędzie płatnych dróg. Rząd planuje rozszerzyć sieć o setki kilometrów
Logistyka
W Polsce przybędzie płatnych dróg. Rząd planuje rozszerzyć sieć o setki kilometrów
Czas na Przemysł 5.0. Nie wszystkie firmy są gotowe na ten przeskok
Przemysł
Czas na Przemysł 5.0. Nie wszystkie firmy są gotowe na ten przeskok
Domański: W budżecie pojawiają się naturalne oszczędności. Nie ma potrzeby nowelizacji
Rynki
Domański: W budżecie pojawiają się naturalne oszczędności. Nie ma potrzeby nowelizacji
Firmy spawalnicze i narzędziowe walczą o rynek. Łatwo nie jest
Przemysł
Firmy spawalnicze i narzędziowe walczą o rynek. Łatwo nie jest
EUR 4.27↑ (+0.11%) USD 3.65↑ (+0.64%) CHF 4.57↑ (+0.22%) GBP 4.88↓ (-0.01%)
WIG
110300.82↑ (0.72%)
WIG20
2940.36↑ (0.97%)
MWIG40
8051.80↑ (0.06%)
NCINDEX
281.31↑ (0.03%)
DAX
24318.13↓ (-0.00%)
FTSE
9512.88↓ (-0.02%)
S&P 500
6734.76↓ (-0.08%)
NASDAQ
22950.91↓ (-0.09%)
Zachowawczy Polacy i ryzykujący Niemcy? Różnice w strategiach inwestorów
Od początku 2025 r. portfele klientów Freedom24 z Polski i Niemiec wyraźnie przesunęły się w kierunku technologii, AI lub kryptowalut, ale ich schemat inwestowania znacząco się różni. Polscy inwestorzy budują głównie konserwatywne portfele, a niemieccy częściej dążą do osiągania zysków z krótkoterminowych wahań rynkowych. Marek Górniak, Senior Lead Relationship Manager we Freedom24 przedstawia szczegóły tych tendencji i odnosi je do trendów rynkowych.
Tak Rosja chce bronić rafinerie i magazyny gazu przed ukraińskimi atakami
Cyberprzestępcy wykradli kilkadziesiąt tysięcy haseł pracowników administracji publicznej
Branża OZE pod lupą UOKiK. Firmy kuszą niskimi rachunkami za prąd, ale nie zawsze są uczciwe
Włoski bank wypracował solidne wyniki. Planuje ekspansję w Polsce
Pod patronatem WNP
Warszawa • 2025-11-17
Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2025
Katowice, Międzynarodowe Centrum Kongresowe • 2025-12-10
Forum Zdrowia Dzieci 2025
Katowice, Międzynarodowe Centrum Kongresowe • 2026-01-22
4 Design Days 2025
Kanał Gospodarczy KANAŁ GOSPODARCZY
Pociągi pękają w szwach: brak miejsc, tory na granicy możliwości. Pomoże CPK i RegioJet?
Pociągi pękają w szwach: brak miejsc, tory na granicy możliwości. Pomoże CPK i RegioJet? Pociągi pękają w szwach: brak miejsc, tory na granicy możliwości. Pomoże CPK i RegioJet?