Templates WM - newsletter
Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE /wirtualnemedia.pl

RASP

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Justyna Dąbrowska-Cydzik

Wtorek, 4 listopada 2025

Justyna Dąbrowska-Cydzik

Okładka, która rozpaliła sieć

Dwa tygodnie po głośnym wywiadzie Bogdana Rymanowskiego z prof. Grażyną Cichosz emocje wciąż nie opadły. Dyskusję w mediach społecznościowych ponownie rozpaliła okładka najnowszego wydania „Newsweeka” z tytułem „Brednie u Rymanowskiego” i zdjęciem dziennikarza.

2 listopada w polityce raczej niewiele się działo, więc temat padł na podatny grunt wśród użytkowników X, szukających kolejnej mocnej sprawy do skomentowania. Mimo że trudno stwierdzić, by „Newsweek” napisał coś nieprawdziwego o niektórych gościach Rymanowskiego, komentarze nie milkną. Mnożą się przy tym absurdy, jak teza o ataku liberalnych mediów i mitycznego „salonu” na dziennikarza. Jeden tygodnik to przecież nie całe media, a Rymanowski nadal pracuje w Polsacie i Radiu ZET. Czy to nie tzw. salonowe media?

Trudno nie odnieść wrażenia, że gdyby nie okładka (która zresztą niczym się nie wyróżnia – widziałem setki mocniejszych i bardziej kontrowersyjnych), to tematu by raczej nie było. Bo mało kto zwróciłby uwagę na sam tekst w „Newsweeku”. Jeden obraz jest przecież wart więcej niż tysiąc słów.

Co pokazała nam sprawa „Newsweek” vs. Rymanowski, w pięciu punktach przeanalizował w swoim felietonie Rafał Madajczak. Z kolei Kinga Walczak spojrzała na liczby i zapytała, czy i dlaczego Rymanowski zyskuje na tym zamieszaniu. Przeczytacie o tym w naszym „okładkowym” materiale. Zapraszam!

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

Mimo że od publikacji kontrowersyjnego wywiadu Bogdana Rymanowskiego z prof. Cichosz minęły dwa tygodnie, echa rozmowy nie milkną. Sytuację rozgrzał na nowo "Newsweek" okładką ze stwierdzeniem "Brednie u Rymanowskiego". Czy dziennikarz zyskuje na medialnej burzy? – Dla jednych Rymanowski jest bohaterem, dla drugich zagrożeniem – ocenia ośrodek Res Futura.

więcej

Na Dzisiaj

Gala Effie Awards 2025

65 nagród na 26. edycji Effie Awards Poland. Tryumf DDB Warszawa, Zenith i McDonald's

Marketing i PR

Krzysztof Stanowski w Kanale Zero

Kanał Zero krytykowany za reklamy dostawcy VPN. "Nie instalujcie"

Internet

Grupa NaTemat