|
Czwartek, 18 grudnia 2025
Ilona Mrozowska, dziennikarka portalspozywczy.pl
|
|
|
Biedronka przeszła drogę od prostego dyskontu do sieci opartej na skali, logistyce i konsekwentnej strategii. Ryszard Gil, dyrektor centrum dystrybucyjnego, związany z siecią od 30 lat, opowiada, co naprawdę stoi za jej rozwojem, jak zmieniało się zaplecze Biedronki i dlaczego technologia nie zastąpi ludzi. Zachęcam do lektury.
|
|
7 organizacji sektora rolno-spożywczego skierowało pismo do ministra rolnictwa z prośbą o podjęcie działań w sprawie Chin. Krajowa Rada Drobiarstwa i Izba Zbożowo-Paszowa wyrażają głębokie zaniepokojenie informacjami o potencjalnych konsekwencjach prac legislacyjnych nad ustawą o cyberbezpieczeństwie dla relacji handlowych pomiędzy Rzecząpospolitą Polską a Chińską Republiką Ludową.
|
|
|
Ryszard Gil zaczynał w Biedronce w połowie lat 90., gdy sieć stawiała pierwsze kroki, a dziś stoi na czele dużego centrum dystrybucyjnego pod Warszawą. W rozmowie opowiada, jak z lokalnego dyskontu powstał lider rynku, dlaczego logistyka decyduje o przewadze konkurencyjnej i czemu automatyzacja nie oznacza końca pracy dla ludzi.
|
|
|
- Miniony rok był wyjątkowo dynamiczny i wymagający zarówno na rynku polskim, jak i globalnym. Zauważyliśmy znaczący wzrost cen surowców, co wpłynęło na marżowość biznesu - podkreśla Daniel Ćwikła, właściciel i założyciel Rodzinnej Palarni Coffee and Sons. Mimo podwyżek, które na półkach sklepowych wyniosły średnio ok. 40%, w 2025 roku umocnił się segment kaw rzemieślniczych i premium. Czego należy spodziewać się w 2026 roku?
|
|
|
|
|
|
|
|