Dzień dobry,
od dnia 08.12.2025 r. wprowadzamy zmiany w Regulaminie sklepu internetowego goldenmark.com [dalej: „Regulamin”].
JAKIE ZMIANY WPROWADZAMY:
Dodajemy nową usługę dla Klientów – darmową korektę rozmiaru dla wybranych pierścionków oraz regulujemy zasady zwrotów dla towarów poddanych tej usłudze.
Powyżej wskazujemy Państwu najistotniejsze zmiany. Szczegółowe informacje o zmianach znajdą Państwo w dalszej części korespondencji.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE O ZMIANACH
Jakie dokumenty zmieniamy:
Regulamin sklepu internetowego goldenmark.com.
Poniżej znajdą Państwo opis zmian, przesłanki faktyczne, a także podstawy prawne do ich wprowadzenia.
Opis najważniejszych zmian oraz ich przesłanki faktyczne:
Do Regulaminu dodajemy nowy paragraf – § 4a ZASADY INDYWIDUALIZACJI TOWARU.
Zmiana ta wynika z wprowadzenia przez Sklep nowej funkcjonalności (usługi dodatkowej) w postaci możliwości darmowej korekty rozmiaru zakupionej biżuterii w terminie 180 dni od zakupu. Wprowadzenie tych zapisów jest niezbędne do określenia zasad realizacji tej usługi oraz doprecyzowania kwestii prawa do odstąpienia od umowy w przypadku towarów, których specyfikacja została zmieniona na życzenie Klienta.
Treść dodawanego zapisu (§ 4a Regulaminu):
§ 4a ZASADY INDYWIDUALIZACJI TOWARU
-
Dla Biżuterii w postaci pierścionków z diamentem lub z diamentami o czasie realizacji oznaczonym w Sklepie informacją o terminie „9 Dni Roboczych” Kontrahent umożliwia dokonanie pierwszej, darmowej korekty rozmiaru (zmniejszenie lub powiększenie). Kupujący może zgłosić chęć indywidualizacji Towaru w tym zakresie w terminie 180 dni od daty odbioru Towaru.
-
Skorzystanie przez Kupującego z usługi korekty rozmiaru stanowi zmianę specyfikacji Towaru i czyni go Towarem Zindywidualizowanym w rozumieniu § 1 pkt 29 Regulaminu. W związku z powyższym, zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta, Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w odniesieniu do Biżuterii, której rozmiar został zmieniony.
-
Bezpłatna korekta rozmiaru obejmuje:
-
Korekta rozmiaru nie jest gwarantowana dla wszystkich modeli. Może być ona niemożliwa ze względów technologicznych (np. specyficzna budowa szyny, rodzaj oprawy kamieni). W przypadku, gdy korekta rozmiaru danego modelu nie jest możliwa, Kontrahent może zaproponować Kupującemu wymianę Towaru na nowy produkt w innym rozmiarze za dopłatą. Wysokość dopłaty zależy od modelu i rodzaju pierścionka, o czym Kupujący zostanie poinformowany przed podjęciem decyzji.
-
W celu skorzystania z korekty rozmiaru Kupujący może udać się do dowolnego Oddziału Operatora (lista Oddziałów dostępna na stronie Sklepu) lub skontaktować się z Infolinią Goldenmark i wypełnić „Formularz korekty rozmiaru”. Przed zgłoszeniem chęci korekty zaleca się kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu ustalenia szczegółów i pomocy w doborze odpowiedniego rozmiaru. Po weryfikacji zgłoszenia i potwierdzeniu możliwości technicznych korekty, Biuro Obsługi Klienta zleca bezpłatny odbiór Biżuterii przez kuriera.
-
Procedura wysyłki i czas realizacji korekty:
-
Kupujący zobowiązany jest przygotować Towar do odbioru przez kuriera (odpowiednio go zabezpieczyć na czas transportu, w szczególności poprzez umieszczenie w sztywnym opakowaniu) oraz dołączyć dowód zakupu i wypełniony formularz korekty. Adresem właściwym do doręczeń jest: Goldenmark, ul. Strzegomska 55A, 53-611 Wrocław (z dopiskiem: „Dział Biżuterii”).
-
Czas realizacji korekty wynosi maksymalnie 5 Dni Roboczych od momentu dostarczenia Towaru do siedziby Goldenmark. W przypadkach wymagających wykonania pierścionka od nowa (gdy zakres zmiany rozmiaru przekracza limity z ust. 8, a model na to nie pozwala), czas oczekiwania może ulec wydłużeniu do 9 Dni Roboczych.
-
Odesłanie Towaru do Kupującego po wykonaniu usługi korekty rozmiaru następuje na koszt Kontrahenta.
Podstawa prawna zmian:
§13 ust. 2 Regulaminu sklepu internetowego goldenmark.com:
„2. Zmiana Regulaminu:
Operator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: [...] zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.”
CO DALEJ
W przypadku zawarcia umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej - Konto):
-
Jeśli akceptują Państwo zmiany, które wejdą w życie 08.12.2025 r., nie muszą Państwo nic robić – brak sprzeciwu lub brak wypowiedzenia umowy oznacza, że wyrażają Państwo na nie zgodę.
-
Jeżeli nie akceptują Państwo zmian, które wejdą w życie 08.12.2025 r., mogą Państwo w terminie 14 [czternastu] dni kalendarzowych od dnia otrzymania niniejszego powiadomienia wypowiedzieć umowę o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej - Konto).
Jeśli nie zgłoszą Państwo wypowiedzenia, oznacza to, że wyrażają Państwo zgodę na proponowane zmiany.
Wypowiedzenie umowy mogą Państwo zgłosić:
-
pisemnie na adres siedziby Operatora Sklepu goldenmark.com: Goldenmark Center spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, Wrocław (53-611), ul. Strzegomska 55a,
-
lub za pośrednictwem Formularza Kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Sklepu,
-
lub poprzez wysłanie wiadomości email na adres info@goldenmark.com.
Zgłoszenie wypowiedzenia umowy jest bezpłatne.
W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży):
Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Użytkowników/Kupujących będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
Dokument w nowym brzmieniu znajdą Państwo w załączeniu oraz na stronie internetowej sklepu goldenmark.com w sekcji „Regulamin”.
Z poważaniem,
Zespół Goldenmark